Picpanzee logo Browse Instagram content with Picpanzee

#solattahajud

Posts tagged as #solattahajud on Instagram

1.206 Posts

“Padahal mereka tidak disuruh kecuali supaya menyembah Allah dengan memurnikan ketaatan kepada-Nya dalam (menjalankan) agama yang lurus, dan supaya mereka mendirikan shalat dan menunaikan zakat; dan yang demikian Itulah agama yang lurus”. (Qs. al-Bayyinah [98]: 5). #shalat #shalatdhuha #shalatsubuh #shalatjumat #shalattahajud #shalatmalam #shalatwajib #shalatduha #shalatberjamaah #shalat5waktu #sholat #sholattahajud #sholatdhuha #sholatsubuh #sholatmalam #sholatjumat #sholat5waktu #sholatberjamaah #sholatsubuhberjamaah #sholatsunnah #solat #solat5waktu #solatsubuh #solatdhuha #solathajat #solatjumat #solattahajud #solatmalam #ustadabdulsomad
Tahajud Kuy !  #tahajjud#solattahajud#doa#doaterkabul#sepertigamalam
Assalamualaikum Jamaah Umroh.com😊 Kamu tahu gak sih kalau solat tahajud memiliki banyak keistimewaan dibandingkan dengan solat sunnah lainnya? ▪ ▪ Hikmah tersebut antara lain bisa dibangkitkan dalam tempat yang terpuji, mendapatkan kebaikan dan rahmat, dimasukan dalam kelompok hamba-hamba yang baik digolongkan sebagai orang yang beriman, dijanjikan surga, serta dijauhkan dari segala keburukan dan dosa. ▪ Salah satunya sesuai dengan Firman-Nya dalam Al-Qur’an Surat Al-Isro : 79. “Dan pada sebagian malam hari, bersembahyang tahajud-lah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu, mudah-mudahan Tuhan-mu dapat mengangkat kamu kembali ke tempat yang terpuji.” ▪ Begadang kuat masa solat tahajud gak sempat? Yuk bersujud kepada Allah dan panjatkan doa-doamu disaat orang lain tertidur pulas😊😇 ▪  #umrohcom #solattahajud #islam #islamic #allah #muslim #quran #tahajud #muslimah #sunnah #allahuakbar #solatsunnah #dua #jannah #prophetmuhammad  #muhammad #alhamdulillah #solat #islamicpost #subhanallah #masyaallahtabarakallah
Ya Allah bukalah pintu rezeki mereka yang baca post ini..aamiinn.. . #bersyukur #solatdhuha #solattahajud #neelofateam
Seperti yang ican bilang di postingan sebelumnya. 💫 💫 Karena bahagia itu diciptakan bukan dicita - citata eh cita citakan! So enjoy! Nikmati setiap proses di hidupmu dengan bahagia, no matter how pengen mewek you are!! Hargai dan cintai diri sendiri, karena you're amazing. Trust me!! 🌹Sampai detik ini, kamu adalah yang paling berharga untuk anak dan pasanganmu. 🖤 💫 💫 Tidakkah itu cukup membuatmu bahagia mak? Buk? Nyi? 💫 💫 Yuk bahagia 🖤 Bahagia dulu, beli halo balita di ican kemudian. 🖤 💫 💫 #ceritaibu #ibudananak #ibudanbalita #parentingdananak #dilemaweekend #malming #sabtumalam #bukanmalamminggu #keluargabahagia #keluargaceria #ayahbunda #ayahibuanak #ibuduaanak #tahajud #doa #solatmalam #solathajat #bulanmuharam #bulansuro #puasamuharam #tahajudyuk #belajartahajud #istiqomahtahajud #solatmalamyuk #solatmalam #faedahsolattahajud #solattahajud #solatsubuhyuk #bangunsubuh
. TIPS JAGA AIRCOND. . . ✔️Membersihkan Penapis / Filter. . ✔️Membersihkan Unit Dalam (Indoor). . ✔️Membersihkan Unit Luar (Condenser). . Senang je nak servis aircond sendiri di rumah tanpa mengeluarkan modal yang banyak. . Pastikan setiap 6 bulan sekali untuk buat servis. tapi bergantung pada penggunaannya dan juga tengok persekitaran kediaman. . Admin share cara mudah nak jaga aircond. makesure aircond sentiasa dalam keadaan baik untuk memastikan aircond tidak menimbulkan masalah yang lebih kronik pada masa akan datang. . #motivasipagi #solattahajud  #kerohanian #ceramah #usahawan #solatsunat #masjidpuncakalam #ceramahpendek #tanyalahustaz #servisaircondmurah #servisaircond #aircondservice #wiringpuncakalam #kontraktorelektrik #kontraktorelektrik #wiringelectrik #parttimewiring #kerjakosong #wiringelectric #wiringpuncakalam #wiringsetiaalam #merufoodchannel #merufoodchannel  #kerohanian #setialam #meru #bukitkapar #puncakalam #bandarpuncakalam #masjidpuncakalam #makweengineering #motivasipagi #videoviralmalaysia  #videodakwahmy  #ladieshillparkshuttlers  #gengsuraumahmoodiah
Kelebihan Surah Al-Waqiah  1. Beroleh Pelbagai Kesenangan 2. Dijauhkan dari kemiskinan 3. Dikurniakan Kekayaan yang melimpah ruah 4. Ditunaikan segala Hajat 5. Menjadi seorang yang lebih bersyukur 6. Menjauhkan diri dari sifat riak dan bongkak 7. Permudahkan orang sakit dan bersalin  #motivasipagi #solattahajud  #kerohanian #ceramah #usahawan #solatsunat #ceramahpendek #tanyalahustaz #solatdhuha  #videodakwahmy  #penjemputrezeki #tanyalahustaz #usahawan #usahawanmuda #ustaz  #ustazazharidrus
Kelebihan Solat Sunat Tahajjud  Jom sama2 kita amalkan, Insyallah Hidup mesti jadi lebih bertakwa dan baik  #motivasipagi #solattahajud  #kerohanian #ceramah #usahawan #solatsunat #masjidpuncakalam #ceramahpendek #tanyalahustaz
Kan rasa mcm kena tampaq! Haishhh TiDin... #repost @bintu.abuya • • • • • [ BANGUN QIYAMULLAIL ] . . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail. . . Kalau orang awam, mungkin itu biasa. . . Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail. . . Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail? . . Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى. . . Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى. . . Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail. . . Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud #sharebybintuabuya
[ BANGUN QIYAMULLAIL ] . . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail. . . Kalau orang awam, mungkin itu biasa. . . Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail. . . Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail? . . Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى. . . Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى. . . Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail. . . Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud #sharebybintuabuya
Kumbang bukan sekor bossku tapi ramai jngn lupa solat..klau rakan ig semua nak kawan dengan aq jngn lupa solat solat tu pnting bossku jngn kita terlalu lupa Allah bila kita susah Allah bntu kita semua dengan solat pun boleh kita minta apa pun dengan Allah kabul kan tak dapat kat dunia dapat kat akhirat insya Allah ye  Jaga solat tahajud sbb solat tahajud ni doa kita dimakbul solat tu diwaktu malam tengah malam orang semua bngun  #solattahajud  #syamisazliproduction
Repost from @darulmurtadza [ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud
#repost @darulmurtadza • • • • • • [ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud
#repost @darulmurtadza (@get_repost) ・・・ [ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud
Reposted from @darulmurtadza (@get_regrann) - [ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud نور
[ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud
[ BANGUN QIYAMULLAIL ] . Zaman kita sekarang, orang mula tidak qiyammullail.  Kalau orang awam, mungkin itu biasa.  Tapi kadang-kadang pelajar agama pun tak qiyammullail.  Kalau dah pelajar agama pun tak qiyammullail, nak mengharap siapa qiyammullail?  Terkadang dengan adanya orang yang qiyammullail, terangkat bala daripada Allah سبحانه و تعالى.  Terkadang dengan adanya orang bermunajat di tengah malam, musibah diangkat oleh Allah سبحانه و تعالى.  Semoga Allah سبحانه و تعالى anugerahkan kita nikmat qiyammullail.  Ameen Allhumma Ameen. . . - disunting drpd tausiyah Majlis Ta'lim Darul Murtadza bersama Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid | 27092019 . . #darulmurtadza #habibalizaenalabidin #darmedia #qiyam #solatmalam #tajahud #doa #istighfar #solattahajud
Makna tahajud.. Ini penjelasan Ustadz Adi Hidayat 🙏 . Jangan lupa kasih like biar kami semangat update terus kajian Ustadz Adi hidayat ❤️ . . . Sebarkan dan support dengan cara . tag temen, suami, istri, pacar halal, 😍 . . Barangsiapa memberi petunjuk pada kebaikan, maka ia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengikuti ajakannya tanpa mengurangi pahala mereka sedikit pun juga.” (HR. Muslim no. 2674) . . . #tahajud #solattahajud #kajianustadzadihidayat #hananattakivideo #kajianustadzkhalid #kajianustadzabdulsomad #indonesiabertauhidofficial #jamaahustadzadihidayat #ustadzadihidayatlc #adihidayat #ustadadihidayat #ustadhananattaki #kajianustadzhananattaki #kajianustad #wisesaart #ustadadihidayatlc #ustadzadihidayatlcma #ngajakngaji #ustadzsyafiqbasalamah #ustadzhandybonny #ustadkhalid #ustadhandybony
Makna tahajud.. Ini penjelasan Ustadz Adi Hidayat 🙏 . Jangan lupa kasih like biar kami semangat update terus kajian Ustadz Adi hidayat ❤️ . . . Sebarkan dan support dengan cara . tag temen, suami, istri, pacar halal, 😍 . . Follow @peradabanislam.id . Barangsiapa memberi petunjuk pada kebaikan, maka ia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengikuti ajakannya tanpa mengurangi pahala mereka sedikit pun juga.” (HR. Muslim no. 2674) . . . #tahajud #solattahajud #kajianustadzadihidayat #hananattakivideo #kajianustadzkhalid #kajianustadzabdulsomad #indonesiabertauhidofficial #jamaahustadzadihidayat #ustadzadihidayatlc #adihidayat #ustadadihidayat #ustadhananattaki #kajianustadzhananattaki #kajianustad #wisesaart #ustadadihidayatlc #ustadzadihidayatlcma #ngajakngaji #ustadzsyafiqbasalamah #ustadzhandybonny #ustadkhalid #ustadhandybony - #regrann
Makna tahajud.. Ini penjelasan Ustadz Adi Hidayat 🙏 . Jangan lupa kasih like biar kami semangat update terus kajian Ustadz Adi hidayat ❤️ . . . Sebarkan dan support dengan cara . tag temen, suami, istri, pacar halal, 😍 . . Follow @ustadz.adihidayat Follow @ustadz.adihidayat Follow @ustadz.adihidayat . Barangsiapa memberi petunjuk pada kebaikan, maka ia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengikuti ajakannya tanpa mengurangi pahala mereka sedikit pun juga.” (HR. Muslim no. 2674) . . . #tahajud #solattahajud #kajianustadzadihidayat #hananattakivideo #kajianustadzkhalid #kajianustadzabdulsomad #indonesiabertauhidofficial #jamaahustadzadihidayat #ustadzadihidayatlc
Terapi Solat Tahajud : Mukjizat Penyembuh Penyakit  Tentu Anda Ingin Tahu:  Benarkah solat tahajud dapat menyembuhkan penyakit?  Apakah bukti solat tahajud dapat merangsang penghasilan hormon badan?  Bagaimana solat tahajud mampu mempengaruhi peningkatan sistem imunisasi?  Mengapa ramai orang menunaikan solat tahajud namun penyakitnya tidak juga sembuh?  Apakah teknik terbaik dalam menghasilkan kesan optimum kepada tubuh sewaktu melaksanakan solat tahajud?  Anda mempunyai penyakit yang sukar disembuhkan?  Ingin kembali sihat dan memiliki daya tahan tubuh yang ampuh?  Tercari-cari ubat mujarab dalam menyembuhkan diri daripada penyakit yang dideritai?  Lupakanlah segala ubat-ubatan yang anda tahu.  Lakukanlah solat tahajud.  Terapi Solat Tahajud adalah integrasi ilmu kontemporari dan agama. Ia menyingkap penemuan-penemuan moden mengenai kehebatan solat tahajud khususnya dalam meningkatkan kekebalan tubuh terhadap penyakit. Ia mampu membantu anda meningkatkan kualiti ibadah terutamanya solat tahajud. Jadikan solat tahajud anda kunci kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat.  #sayajualbuku #kedaibuku #bacabuku #instareading #instaread #reads #bookish #booksaddict #sayajual #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bookworm #ulatbuku #instabooks #bookstagram #bookslover #ilovebooks #lovebooks #sukamembaca #membaca #malaysiamembaca #sarawakian #sabahan #malaysian #bukupts #terapisolattahajud #solattahajud #tahajjud
feedkajian.id

Loading