Picpanzee logo Browse Instagram content with Picpanzee

#salingmengingati

Posts tagged as #salingmengingati on Instagram

1.731 Posts

Jangan ingat kami bercampur dengan ahli muzik sebab tenang lagunya . Tapi untuk menegur setiap kesalahan pada bait liriknya .  #salingmengingati #sabar #fikir #zikir  #selamatmalamsayang
الَذَّاكِرُونَ اِلىَ اللّٰهِ فِي الْغَافِلِيْنَ كَشَجَرَةِ الْخَضْرَاءِ فِيْ وَسَطِ الْهَشِيمْ. Orang2 yang selalu berdzikir kepada ALLAH, di tengah lalainya banyak manusia. Maka ia seperti pohon yang hijau, sementara musim sedang kemarau.  @ppannajahwhicipanas  #kajian #motivasi #muslim #salingmengingati #beranihijrah #yukngaji #ngajidiri #kajianislam #santri #islamicquotes #islamituindah
🍃Cinta itu sederhana, Jika engkau tidak mampu membuatnya tertawa, Cukuplah untuk membuatnya tidak terluka🍃 🌹 🌹  #mutiarakata #salingmengingati #janganberlagaksombong #pangkathanyapinjaman
Assalamualaikum dan selamat pagi. Pesanan untuk kita hari ini. Terimalah nasihat dengan hati yang terbuka.. Inshaallah.. Fikir yg baik,  ingat yg baik.  Husnuzhon.. #salingmengingati #ucapkanalhamdulillah
NERAKA ATAU SYURGA??? Neraka dan Surga adalah tempat yang abadi ketika kita berada di dalamnya kelak, sehingga tak ada kesempatan untuk dapat keluar dari sana.. TIDAK DAPAT KELUAR, KECUALI ATAS KEHENDAK ALLAH SWT  Beruntunglah, orang-orang yang dapat memasuki surganya Allah swt.  Celakah dan malanglah, orang-orang yang di lemparkan kedalam neraka serta kekal didalamnya.  Semoga kita senantiasa ingat akan akhirat dan ingat akan ngerinya neraka, sehingga senantiasa bersemangat dalam kebaikan dan istiqamah dalam ketaatan, semoga Allah Ta’ala menjauhkan kita dari neraka dan mengumpulkan kita semua di Jannah-Nya.  #assallamuallaikum. #salingmengingati #quotes
Ada kala kita mengajak dan ada kala kita di ajak, ikuti lah selama itu untuk kebaikan dan untuk diri kita sendiri  #intropeksidiri #jommuhasabahdiri #perbaikidirikita #perbaikidiriyuk #ustadsomad #ustadzabdulsomad #salingmengingati #ustadzadihidayat #ustadevieefendi #ustadzhananattaki #ingatmatiselalu  #hijrah #hijrahquote #salingingatmengingatkan
BERUBAH JADI BAIK ____________________________________________  Semoga kita semua senantiasa menjadi hamba yang selalu berusaha untuk lebih baik, kemudian Allah mudahkan setiap langkah untuk menuju jannah-Nya. . . . BARAKALLAH SEMOGA BERMANFAAT🙏 . . #ceramahislam #ceramahustad #celotehislam #kajianpendek #islamquote #dakwahislamid #literasidakwahmuslim #kajiandakwahsunnah #dakwahbermanfaat #ilmubermanfaat #beranihijrahbaik #sahabathijrahid #akhwatifillah #semangathijrah #salingmengingati #berbagisemangat_
FRIDAY ❤ Coming again 😃 Jangan lupa baca surah Al-Kahfi.  Kalau tak sempat baca keseluruhan surah Al-Kahfi, baca 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir pun takpe☺ . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ .  Salam sayyidul ayyam 🌷  #assalamualaikum #selamatpagi #salamdhuha #salammagnetrezeki #salamkejayaan #salamsayyidulayyam #jumaatbarakah #alhamdulillah #syukurselalu #alkahfi #selawat #sedekah #salingmengingati #mogaistiqamah
FRIDAY ❤ Coming again 😃 Jangan lupa baca surah Al-Kahfi.  Kalau tak sempat baca keseluruhan surah Al-Kahfi, baca 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir pun takpe☺ . . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ .  Salam sayyidul ayyam 🌷  #assalamualaikum #selamatpagi #salamdhuha #salammagnetrezeki #salamkejayaan #salamsayyidulayyam #jumaatbarakah #alhamdulillah #syukurselalu #alkahfi #selawat #sedekah #salingmengingati #mogaistiqamah
Sama² kita perbaiki diri sebelum malaikat maut datang menjemput.  #sharingiscaring #salingmengingati #jomkitatutupauratsempurna #teamedelweiss
Jangan lupa ya..... #salingmengingati
Jgn sampai jadi lagu ni..terabur lari orang kampung.. #salingmengingati #mudahansentiasaistiqamah
You are like a high amperage current and I’m a high resistance wire, cause you’ve got me hot.#salingmengingati#istiqamah
Selamat malam.. sebelum tidur maafkan semua orang ya.. sma2 beramal... #salingmengingatiituindah  #salingmengingati  @seridarass_agent
Ibaratkan air jernih ini adalah hati lalu ternodai setetes pengkhianatan untuk mengembalikannya seperti semula tidak semudah itu Maka PAHAMILAH !! #salingmengingati  #jumatberkah👼  #janganlupabersyukur  #alkahfireminder
assalamualaikum semua🤩 . syukur masih diberi nafas oleh Allah.mari bertaubat sebelum ajal menjemput🤣🤣 . #mengatadirisendiri #salingmengingati #salamjumaat
Allah suka banget dengan hamba-Nya yang selalu memperbaiki diri, selalu ingin kembali kepada-Nya, musibah, bala'ujian yang menerpa, semua ada hikmahnya yang Allah ingin ajarkan kepada hamba-Nya  إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ . . “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum, sebelum kaum itu sendiri mengubah apa yang ada pada diri mereka” (QS. Ar-Ra’d [13]: 11). . . #bikersubuhanbanyuasin #pemudahijrah #moveon #kajiandakwah #salingmengingati #medsosdakwah #kajianislami #bencana #musibah #banyuasinmengaji #banyuasinterkini #musibanyuasin
Assalammualaikum uols Salam #ceria #jumaat  Jom buat 5'S ✅ SYUKUR alhamdulillah masih bernyawa ✅ SENYUM pada semua ✅ Sebarkan SALAM bila berjumpa ✅ SELAWAT buat Rasul SAW pembawa rahmat sekelian alam ✅ SEDEKAH untuk saham akhirat kita  #lifeisbeautiful  #salingmengingati
☺ #temansurga#ustadadihidayat#umatmuslim#salingmengingati#ridhoallah#inspirasimuslim
Ini adalah AMARAN KERAS!!! Jika anda merupakan golongan Generasi Z yang lahir bermula dari tahun 2000, anda dilarang membeli, memiliki, mahupun mendekati produk ini... #nervampang #vaporboymalaysia #vaporboy #amaran #peringatan #salingmengingati #patuhiperaturan #tanggungjawabbersama #notforunder18
Mengekpresikan segala rasa dengan karya, sikap baik, perubahan² yg signifikan itu Lebih ELEGAN. .  dibandingkn kita capek² mengotori tangan, dan mulut kita hanya untuk membalas org yg menyakiti kita,  yg malah itu justru merugikan diri kita sendiri..dibuly balik membuly untuk apa? .  Rasulullah dan para sahabat nya, itu sbg bukti yg Luar biasa untuk kita ikuti.. .Yukk contoh.. . Memuliakan itu lebih dimuliakan.. . Kalo ada yg gasuka sama kita, mencela, mencerca, Balaslah dengan akhlak mulia, dengan kesopanan,. itu tanda kmu memiliki hati dan jiwa yg besar.. #selfreminder #motivasihati #ambilygbaik.buangygburuk#rasulullahteladanterbaik#ayolebihbaik#perbanyakistighfar #tebarkebaikan #tebarcinta #salingmengingati
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ أَحْيَانَا بَعْدَ مَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُوْرِ “Alhamdullillahilladzi ahyaanaa bada maa amaatanaa wa ilaihin nushur” [artinya: Segala puji bagi Allah, yang telah membangunkan kami setelah menidurkan kami dan kepada-Nya lah kami dibangkitkan]. (HR. Bukhari no. 6325)  Baca ini setelah kamu bangun tidur,share dan ingati temanmu👌  #dakwahasiik #tidur #banguntidur #doa #pagi #siang #malam #salingmengingati #allah #islam #indah
#salingmengingati#tarbiahsentap
Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu masuk ke dalam mana- mana rumah yang bukan rumah kamu, sehingga kamu lebih dahulu meminta izin serta memberi salam kepada penduduknya; yang demikian adalah lebih baik bagi kamu, supaya kamu beringat (mematuhi cara dan peraturan yang sopan itu). #salamjumaat#salingmengingati #muslimpro #kainpasangcantik#cantik#kainpasangcotton#kainpasangsongkettenun#kainpasangprinted#koreansilk#royalsilk#cotton#murah#songket#murahdancantik#alemaniavalarie#batikmodern#kainsareemurah#kainsaree
Jangan lupa solat jumaat bagi yang lelaki.😉😉😉 . . . Peringatan untuk diri sendiri  Dan korang ,solat tu jangan salah kiblat tau3..😭😭😭.. . .  kuangasam punya @hankhairi kata aq syiah.🙄 .dema pun satu,Masa dah tahiyat akhir baru dema nak kabo salah kiblat.kaki aq dah tengah sakit duduk mcm tu..nilah solat tengah2 mamai..,🤣🤣🤣 . . #salingmengingati#salamjumaat#imammekahsalahkiblat#@fatihahsudinkaupunyagelakketu?
#pesananikhlas #salingmengingati
Nikmati kemuliaan dan keberkahan tahajud.  Allah tuntun mencapai "maqooman mahumuudan", kedudukan mulia di sisi-Nya, juga di hadapan makhluk-Nya.  #selamatmalam #almulk #alsajadah #3qul #ayatkursi #doatidur #salingmengingati #mogaistiqamah #quotephotovideo

Loading